vineri, 15 ianuarie 2010

"Ce inseamna Mihaela Runceanu pentru muzica usoara romaneasca?"



"Ce a inseamnat Mihaela Runceanu pentru muzica usoara romaneasca?"

"Dovada faptului ca inseamna foarte mult este faptul că se vorbeste in continuare despre ea, dar din nefericire festivalul de la Buzau nu mai e si as fi vrut sa incep sa vorbesc despre ea cu aceasta nerealizare a ultimilor ani, nerealizare din partea celor din Buzau care ar fi trebuit sa se ocupe sa continue festivalul si nu sa-l intrerupa. Acest festival purtand numele Mihaelei Runceanu trebuia sa fie multi, multi ani…

Pentru multe generatii repertoriul Mihaelei Runceanu ramane unul de referinta si unul al unei mai vedete. Multa lume inca ne scrie, ne intreaba...
A fost pasiunea ei de a forma tineri dupa ce a de-a canta si ar fi fost pacat ca Divinitatea sa n-o trimita undeva in lumea cantecului sa serveasca Arta. A avut aceasta pasiune pentru copii care au devenit solisti mari formati de ea.
Mi-aduc aminte ca eu am prezentat-o in ultimul ei spectacol intr-o zi de luni aici la Sala Radio si marti dimineata s-a intamplat tragedia. Si chiar pot sa spun ca m-am aflat acolo. Eram cu Marcel Dragomir, era 8 dimineata si ne pregateam sa venim la radio, dar Marcel n-a avut taria, am fost doar eu si cand am ajuns acolo nu mai era, fusese luata. Era familia si am vazut primele reactii in durere ale familiei, apoi tot ce s-a intamplat. Dar eu am prezentat-o in ultimul ei spectacol si asta n-am sa uit niciodata. A primit imense buchete de flori ca niste flori ale recunostintei. Cine putea sti! Mi-a cerut atunci chiar si o masina sa o duca acasa, iar soferul mi-a povestit de o vizita foarte importanta pe care o astepta si era asa importanta ca n-a mai fost in viata…"



"In afara de acest festival, ce inseamna astazi pentru tinerii interpreti, Mihaela Runceanu?"



"Nu stiu pentru tinerii interpreti, pentru cei care merg la Fly Project, de exemplu, nu stiu ce ar putea insemna Mihaela Runceanu, dar pentru multe generatii, putin mai in urma, repertoriul ei ramane unul de referinta si al unei mari vedete. Multa lume inca ne scrie, ne intreaba, dovada ca si voi va ocupati ca sa se intample ceva, la ziua cand, intr-o zi, pentru o zi cand se nastea Mihaela Runceanu."



"Totusi ea a format foarte multe voci."


"Da, a fost pasiunea ei, dupa aceea de a canta si cu vocea ei extraordinara ar fi fost pacat ca divinitatea sa n-o trimita undeva in lumea cantecului si sa serveasca asa cum stie numai ea sa serveasca aceasta arta. Iata ca ea a avut si o pasiune pentru copii, care au vrut sa devina solisti si au vrut sa devina solisti formati de ea si alaturi de ea. Si multi au ajuns."



"I-ati fost si prieten bun, ce ne puteti spune din acest punct de vedere?"


"Prieten, vecin la 25 de metri, ne vizitam, ne sfatuiam, o invitam in spectacole la radio, faceam spectacolele "Slagar Top". Chiar eu am prezentat-o in ultimul ei spectacol, n-am sa uit asta niciodata si a primit imense buchete de flori, ca niste flori ale recunostiintei(...)"






"In final, intr-un cuvant, Mihaela Runceanu egal?"


"Mihaela Runceanu = Inaltimea Cantecului de Mai!"







(realizator de emisiuni radio si coordonatorul redactiei de muzica usoara de la Radio Romania Actualitati Titus Andrei)