vineri, 26 februarie 2010

"Important a fost modul in care lucram cu Mihaela Runceanu"


"Domnule Ionel Tudor, ati fost co-repetitor la clasa "Mihaela Runceanu - Ionel Tudor", spuneti-mi, cum era Mihaela Runceanu?"

"In anul 1980 am terminat Cosnervatorul la sectia pian si am fost trimis la Focsani la o scoala de muzica, asa era pe atunci dar am venit în Bucuresti, am cunoscut-o pe Mihaela Runceanu si impreuna am format o clasa, o clasa care timp de 10 ani a dat tot ce e mai bun in muzica romaneasca."

"Impreuna ati format multe vedete, care sunt astazi pe scena muzicii usoare, care era cheia, cu care le descopereati?"

"Pai cheia, cum sa va spun eu, o aveam pe Mihaela, care era un profesor foarte dur, foarte exigent. Stia ce inseamna o vocaliza, un ambitus, iar eu de la pian cantam cu ei si simteam in acele 2-3 minute cat dura un cantec, daca omul acela ma convinge sau nu.

In felul acesta impreuna am descoperit foarte multe voci ale momentului: Silvia Dumitrescu, Marina Florea, Adrian Enache, grupul Forte din care facea parte Nicola, Carmen Trandafir, Manuela Fedorca, etc. Important era modul in care eu lucram cu Mihaela si felul in care ne intelegeam: aveam auditii trimestriale in care chemam toti compozitorii foarte actuali, era ca o scoala de vedete, de formare de vedete. Veneau compozitorii, isi alegeau cele mai bune voci, cele mai bune personalitati, le dadeau piese si apoi noi cu relatiile pe care le aveam ii duceam pe copii la radio, televiziune…"

"Ce calitati avea Mihaela Runceanu?"
"Mihaela Runceanu era un om deosebit, ca orice om mare in domeniul asta muzical, te nasti cu un suflet foarte bun si generos, n-ai cum sa fii mare artist, fara sa ai sufletul larg, generos. Sigur ca trebuie sa fii si drastic, pentru ca nu poti sa urci pe o scena, decat pe acela care merita si pe acela care promite sa devina o vedeta. Pentru ca nu poti minti publicul si lucrul acesta Mihaela Runceanu il stia foarte bine."

"Poate fi Mihaela Runceanu astazi un model pentru tanara generatie?"
"Stiti de ce m-ati sunat? Pentru ca Mihaela Runceanu reprezinta un nume, reprezinta o personalitate mare a muzicii usoare romanesti despre care se va vorbi si peste 2o-30 ani. Este model si astazi dar pentru cei care doresc s-o recunoasca pentru ca ce se intampla azi in muzica romaneasca e foarte trecator. Azi sunt vedete si peste doua luni nu-i mai recunoaşte nimeni…"

"In final vreau sa-mi spuneti intr-un cuvant, Mihaela Runceanu egal?"
"Mihaela Runceanu = o mare personalitate a muzicii usoare romanesti, un mare suflet de artist, o femeie cu foarte multa inteligenta artistica si profesionalitate"
(compozitorul Ionel Tudor)